Vi arrangerar som klubb tävlingar både för att barn/ungdomar skall få köra roliga tävlingar samt för att dra in pengar till vår verksamhet. Tävlingarna arrangeras av oss föräldrar till aktiva barn i klubben med en grundfilosofi att alla hjälps åt efter bästa förmåga och att vi har roligt tillsammans.
I tävlingsbemanningen framgår vem som ansvarar för de olika roller som behövs under en tävling.
Den som finns uppsatt på ett pass blir i god tid innan tävlingsdagen kontaktad av den som är ansvarig för respektive område, där information och förväntningar gås igenom (t.ex. portdomarchef kontaktar alla portdomare). Det finns inga krav på förkunskaper utan det viktigaste är som sagt att alla hjälps åt.
Tävlingskommittén har tagit fram rollbeskrivningar - dessa hittar ni här
När du blivit uppsatt på ett tävlingspass gå gärna in och läs rollbeskrivningarna som förberedelse. I rollbeskrivning framgår det vilka roller som förväntas närvara kvällen innan tävling för att tävlingen skall flyta på så smidigt som möjligt.
Bemanningen är i år, liksom förra året, åtstramad vilket innebär att flera roller har tagits bort för att minska arbetsinsatsen för klubbens medlemmar. En asterisk (*) vid namnet i listan betyder att man har flera roller under en och samma tävling.
En extra uppmaning - är man som förälder på plats under en tävling där man själv inte har någon tilldelad roll, men känner att man kan möjlighet att hjälpa till - kontakta gärna tävlingsbemanningen på plats och erbjud din hjälp. Ju fler som hjälper till desto bättre för våra aktiva.
Kan man inte jobba det datum som man fått ett pass ansvarar man själv för att byta med någon annan i klubben eller på annat sätt hitta en ersättare, samt meddela detta till tävlingsledaren för tävlingen.
För att Tävlingskommittén ska kunna hålla tävlingsbemanningen uppdaterad ber vi er även att informera tävlingskommitténs ordförande om eventuella bytern av pass: viktoria.lindstrand@gmail.com.
Ett tips vid ev. byten är att använda Facebook-sidan "Sundsvalls slalomklubb info & vänner" för att hitta någon att byta med.
Den som inte dyker upp på sitt pass kommer av klubben att debiteras 1 000 kr. Avgiften tas ut för att täcka klubbens merkostnader för att ta in en ersättare.
Ser något galet ut i bemanningen?
Kontakta Tävlingskommittén så får vi försöka reda ut saken.
Det kan handla om mänskliga misstag i den manuella hanteringen.
Tävlingskommittén kan dock inte hjälpa till med eventuella byten.